image

کشور دانمارک (Denmark)

 

امروزه امر مهاجرت به یکی از کشورهای در حال توسعه بسیار پرطرفدار می باشد، زیرا این افراد به دنبال راهی برای تغییر فضای پیرامون خود و مهاجرت و آشنایی با محیطی متفاوت و بهره مند شدن از امکانات آن کشورها برای زندگی آینده ی خود را در نظر دارند و یکی از اولویت های افراد در زمینه ی اخذ ویزا و انتخاب کشور مورد نظر، استفاده از بیشترین امکانات و بودن در فضایی که انتخاب های فرد و خانواده او را تحت پوشش قرار دهد و به همین دلیل است که بیشترین تمایل مهاجرتی به سمت اتحادیه ی اروپا و اخذ ویزای کشورهای اتحادیه شینگن می باشد و کشور دانمارک یکی از کشورهای برتر اتحادیه اروپا است که می توان این کشور را در زمره ی ۶ کشور برتر اتحادیه دانست که البته با تمام سختی ها از جمله شرایط اقلیمی این کشور که از کشورهای اسکاندیناوی و قسمت شمالی اتحادیه اروپا می باشد و تعداد ساعات شبانه روز این کشور دارای تعادل نبوده و ساعات شب برتری دارند و این که دارای هوای سرد بوده و زبان رسمی این کشور زبان سخت دانمارکی بوده و چون برای برقراری ارتباط با پیرامون باید نسبت به زبان این کشور مسلط بوده و بتوان برای برقراری ارتباط با مردم این زبان را دانست. یکی دیگر از سختی های کشور دانمارک، سخت پیدا کردن شغل و کم بودن کار در دانمارک برای اکثر شغل ها بوده و حتی کسانی که در زمینه ی علوم پایه تحصیل کردند و کار آنها مرتبط با آن باشد چه بسا سخت تر به کار دست پیدا می کنند.

راههای مهاجرت به دانمارک

  • از طریق ویزای عام ( گرین کارت)
  • از طریق کار
  • از طریق تحصیل
  • از طریق ازدواج
  • از طریق سرمایه گذاری
  • از طریق پناهندگی

مهاجرت به دانمارک از طریق گرین کارت

با توجه به قانون سخت ویزای کار اتحادیه اروپا  و دانمارک و اینکه اگر کارفرمایی بخواهد کاری را به کسی بدهد و اگر برای آن کار نیاز به نیروی کار داشته باشد باید آن کار را هر روز به مدت سه ماه در کشور خود آگهی کند و اگر متقاضی وجود نداشت حال به مدت سه ماه هر روز در اتحادیه اروپا این کار را آگهی کند و طبیعتا دیگر این شغل به افراد کشورهای دیگر نمیرسد و امری فوق العاده سخت میباشد.

شرایط گرین کارت دانمارک

در حال حاضر کشور دانمارک به دلیل کمبود نیروی کار جوان در کشورش و کهن سالی کشورش اعلام نموده که نیروهایی را برای کار استخدام می کند. برای گرفتن این ویزای کار یا همان گرین کارت دانمارک شرایطی وجود دارد که افراد می توانند با داشتن این شرایط بسیار راحت اقدام به اخذ این ویزا نمایند . مدت زمان این پروسه زیر ۱سال است . شرایط اخذ گرین کارت دانمارک بدین شرح است:

  1. داشتن حداقل مدرک فوق لیسانس و یا دکترا.
  2. داشتن حداقل سن ۳۴سال
  3. داشتن سابقه ی کار و یا سابقه ی تدریس، تالیف، تحقیق
  4. داشتن مدرک زبان IELTS

وقتی که فرد متقاضی اقدام به گرفتن گرین کارت می نماید،بعد از اخذ ویزا باید به کشور دانمارک رفته و آدرس خود را به پلیس کشور دانمارک اعلام کند تا بتواند همسر خود را به کشور دانمارک بیاورد. برای تمدید این ویزا باید در این کشور مشغول به کار شده و شروع به پرداختن بیمه و مالیات بکند تا بتواند کم کم به سمت اخذ اقامت دائم این کشور و اتحادیه اروپا برود . تا سال ۲۰۱۴ چهار شرط اصلی دانمارک  سن و سابقه ی کار و مدرک تحصیلی و مدرک زبان بود ولی در سال ۲۰۱۵ شرط سن و سابقه کار را برداشته و البته شرط مدرک زبان را افزایش داده با این عنوان که آیلتس ۶٫۵ و تافل بالای ۷۴ و زبان سوئدی و زبان آلمانی مورد پذیرش می باشد.

مهاجرت به دانمارک از طریق ویزای کار

برای اینکه فرد به ویزای کار برسد حتی اگر  دعوتنامه ی کاری داشته باشند آن کارفرما باید کار را در کشور خودش به مدت ۳ ماه آگهی کند و پس از آن اگر متقاضی وجود نداشت به مدت ۳ ماه دیگر در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا اگهی کند. پس باید گفت که رسیدن به ویزای کار کشور دانمارک سختی های خاص خودش را دارد. فلذا بهتر است از تایپ دیگر ویزاهای بلند مدت اقدام شود برای رسیدن به ویزای کار مثل ویزای تحصیلی .

مهاجرت به دانمارک  از طریق ویزای تحصیلی

اخذ ویزای تحصیلی کشور دانمارک شرایط سخت خود را دارد. چرا که در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس علاوه بر داشتن مدرک زبان انگلیسی و عموما آیلتس حتی در بعضی از موارد مدرک  زبان دانمارکی دنیش هم مورد نیاز میباشد. اما در مقاطع بالاتر به صورت اینترنشنال و به زبان انگلیسی تدریس میشود.

برای اخذ پذیرش در مقطع لیسانس نیاز به نداشتن گپ تحصیلی در حقیقت نداشتن فاصله ی تحصیلی است و باید مدرک زبان داشت و دانشگاههای کشور دانمارک عموما دارای رنکینگ بالای تحصیلی در سطح جهان نیستند.

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری

کشور دانمارک با داشتن یکی از مدرنترین تکنولوژی های مربوط به کشاورزی و سیستم حکومتی دموکراتیک و اقتصاد باز، همیشه یکی از کشورهای جذاب برای سرمایه گذاران به وِیژه در بخش کشاورزی بوده است. دانمارک در  حوزه ی اسکاندیناوی موفق شده یکی از بزرگترین حجم سرمایه گذاری در زمینه تولیدات دارویی در جهان را به خود جلب کند. همچنین دانمارک دارای بزرگترین صنعت حمل و نقل دریایی در جهان است و سرمایه های زیادی را در زمینه انرژی های تجدید شونده جلب کرده است.

البته که این امر مستلزم این هست که این کشور شرایط ایجاد سرمایه گذاری و قانون مشخص سرمایه گذاری به صورت اخص را داشته باشد از طرق دیگر ویزای این کشور را اخذ کرده و ورود پیدا کند.چرا که این نوع ویزا ویزایی ست پر خطر با ریسک بالا و معمولا افراد قاعده بازی در کشور غریبه را نمیشناسند و منجر به از دست رفتن سرمایه ی ایجاد شده میباشد. پس به صورت کلی توصیه میکنیم با مطالعه ی بیشتر نسبت به اقدام تصمیم گیری نمایید.

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

در نظام حقوقی اکثر کشورهای جهان ، یکی از راههای اخذ تابعیت کشور دیگر ویزای  ازدواج است.در نظام سابق حقوقی ازدواج با یک مرد موجب تحمیل تابعیت می شد برای مثال در نظام حقوقی ایران ودر قانون مدنی آمده مقرر شده که اگر یک بانوئی با یک مرد ایرانی ازدواج کند ، تابعیت ایرانی به آن بانو اعطا می شود و اگر زوج (مرد) خارجی با زن ایرانی ازدواج می کرد ، این ازدواج قطعاً منجر به اخذ تابعیت نمی گردید . اما این وضع حقوقی در اکثر کشورهای دنیا تغییر نموده است . اکنون اگر شخصی با یک نفر در کشوری ازدواج کند ، می تواند اقامت کشور مذکور را اخذ کند و پس از مدتی که از اقامت بگذرد ، این اقامت تبدیل به تابعیت می شود . برای اخذ اقامت کشور دیگر از طریق ازدواج معمولاً شخص بایستی یک سری فرم های خاص را تکمیل کند و همچنین تعدادی از مدارک را تحویل دهد تا بتواند اقامت آن کشور را اخذ کند . در مورد کشور دانمارک هم در صورتی که شما با یک نفر ازدواج کردید که تبعه آن کشور هست می توانید تقاضای اقامت این کشور را داشته باشید ، البته به یاد داشته باشید اقامت با تابعیت فرق می کند و معمولاً طول مدت دریافت ویزا برای همسر مقیم یا همسر تبعه یک کشور دیگر فرق می کند .

مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی

یکی از راه های اخذ اقامت دائم کشورها و از جمله دانمارک نظام پناهندگی آن کشورهاست و البته اگر آن کشور در کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو ثبت شده و مورد پذیرش باشد. اما به جهت مخاطرات و ریسک هایی که این پروسه دارد توصیه میشود که به هیچ وجه سمت این نوع اقدام نروید چرا که طبق آمارهای جهانی به ازای اقدام هر ۱۰ نفر در این نوع اقدام ۳ نفرجان سالم به در نبرده و بعد از آن هم اجازه ی برگشت به کشور خود را نداشته و در بعضی از کشورها هم به مدت نامعلوم در کمپ های عمومی به سر برده و زندگی سختی را تجربه خواهند کرد و حتی بعضی از اشخاص به این نتیجه و حکم دادگاه مورد نظر نمیرسند. پس با این توضیحات منطقیست که افراد به این سو کشیده نشده و این نوع مهاجرت را انتخاب نکنند.