image

کشور ایتالیا (Italy)

 

پایتخت کشور ایتالیا شهر رم می باشد .کشور ایتالیا، کشوری توسعه یافته در جنوب اروپا و زبان مردم آن ، ایتالیایی می باشد.آب و هوای کشور ایتالیا، معتدل فصلی است و شرایط آب و هوایی بخش ساحلی با کوهستانی متفاوت است. کشور ایتالیا با کشورهای فرانسه، اتریش، سوئیس، واتیکان، اسلوونی و سان مارینو دارای مرز مشترک است.

مهمترین صنایع کشور ایتالیا فلزکاری، شیمیایی، پتروشیمی، وسایل نقلیه، البسه، مشروبات و مواد غذایی، کشتی سازی، الکتریکی، اتمی و جنگ افزار است و کارآمد ترین محصولات کشاورزی و دامپروری ایتالیا، خوک، گاو، ماهی، انگور، برنج، ذرت، جو، گندم، سیب زمینی، سیب و چغندرقند می باشد. کشور ایتالیا یکی از توریستی ترین کشورهایی است که سالانه به خاطر طبیعت بکر خود و همچنین آثار تاریخی و باستانی اش حدود ۲۰ میلیون گردشگر را به خود جذب می نماید.

قوانین و مقررات تابعیت و اقامت در ایتالیا مانند خیلی از کشورهای اروپایی مبتنی بر اصل خون بوده گرچه در بعضی موارد اصل خاک نیز اعمال می گردد. اساس تابعیت و اقامت در ایتالیا قانونی است که در سال ۱۹۹۲ توسط پارلمان این کشور و همچنین آیین نامه هایی است که هیئت دولت آن ها را تصویب نموده است می باشد. شاید بتوان گفت، بیشترین درخواست ها برای مهاجرت به ایتالیا، از طریق تحصیل در ایتالیا باشد، شرایط بورسیه های مختلف تحصیلی در ایتالیا سبب شده، سالانه افرادی زیاد قصد تحصیل در کشور ایتالیا را داشته باشند. البته راه های مهاجرت به ایتالیا منحصر به مهاجرت تحصیلی نمی شود و راه هایی مثل اخذ ویزای کار در ایتالیا و همچنین سرمایه گذاری در این کشور نیز می باشد.

 

گروه یوریونی- مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا