image

کشور نروژ (Norway )

 

سالانه افراد بسیاری به قصد ادامه تحصیل ، کار و غیره مساله مهاجرت را در ذهن خود دارند . مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق راه های مختلف امکان پذیر است که نهایتا فرد را به اقامت دائم آن کشور می رساند . کشور نروژ از جمله کشورهای بسیار گران و زیبای جهان می باشد که همواره افراد بسیاری متقاضی مهاجرت به این کشور هستند . کشور نروژ به دلیل شرایط زندگی مناسب ، امکانات تحصیلی و شغلی ، بهداشت و خدمات پزشکی و همچنین امکانات زندگی در یک کشور اروپایی می تواند مقصد مناسبی برای افراد متقاضی مهاجرت به نروژ باشد .

مزایای مهاجرت به نروژ

از جمله مزایای مهاجرت به نروژ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • با توجه به شاخص OECD در مورد شادی و رفاه کشورهای مختلف ، نروژی ها دارای بالاترین امتیاز هستند .
  • آلودگی در کشور نروژ کم است و جای تعجب نیست زیرا تقریبا ۱۰۰ درصد از نروژی ها از کیفیت آب آشامیدنی خود راضی هستند .
  • در کشور نروژ تنها حدود ۴،۰۰۰ زندانی وجود دارد ولی آنچه مهم می باشد این است که میزان جرم و جنایت مجدد بسیار کم است . این به دلیل رویکرد روشنگر نروژ می باشد که چگونه با زندانیان خود با دادن اعتماد و مسئولیت به آن ها ، برخورد می کند .
  • کشور نروژ فرصت های تجاری زیادی را فراهم می کند ، به ویژه در زمینه تولید نفت و گاز . رقابت در داخل کشور شدید است و نرخ بیکاری در این کشور نیز بسیار پایین می باشد.

 

 معایب مهاجرت به نروژ

معایب مهاجرت به نروژ عبارتند از :

  • اجاره کردن و خرید ملک در کشور نروژ بسیار گران است و به طور کلی نروژ کشور گرانی می باشد
  • برخی از مهاجران شکایت دارند که مردم نروژی کمی سرد و شاید حتی غیر دوستانه هستند ولی پس از سپری کردن زمان کمی ، افراد جدید می توانند با آن ها گرم بگیرند .
  • باران و باد اغلب در کنار نواحی ساحلی وجود دارد و درجه حرارت زمستان در داخل و قسمت های شمالی کشور طاقت فرسا می باشد و بسیاری از مهاجران زمستان های تاریک و طولانی را سخت می دانند ، حتی خود مردم کشور نروژ نیز در این فصل افسردگی را تجربه می کنند .

روش های مهاجرت به نروژ

روش های مهاجرت به نروژ به شرح زیر می باشد :

  • مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

تحصیل در نروژ به دلیل کیفیت آموزشی بسیار بالا، رایگان بودن تحصیل در اغلب مقاطع و رشته های تحصیلی و معتبر بودن مدارک دانشگاهی آن در سطح بین المللی بسیار پرطرفدار است . دروس در دانشگاه های نروژ در مقطع لیسانس عموما به زیان نروژی ارائه می شوند و در مقاطع تحصیلی بالاتر علاوه بر زبان نروژی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند ،بنابراین آشنایی با زبان نروژی هم برای تحصیل و هم جهت زندگی و برقراری ارتباط با ساکنین نروژ برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور الزامی است و البته داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل نیز برای دانشجویان از الزامات می باشد. از دیگر مزایای تحصیل در نروژ اجازه کار حین تحصیل به مدت ۲۰ ساعت در هفته می باشد. لازم به ذکر است که در صورتی که دانشجویان با رعایت قوانین مشغول کار شوند پس از پایان تحصیلات خود می توانند ویزای مهاجرت تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند و پس از گذشت ۳ تا ۵ سال می توانند تقاضای اخذ اقامت نروژ را بدهند.

 

  • مهاجرت به نروژ از طریق کار یا تخصص

یکی دیگر از روش های مهاجرت به نروژ از طریق اخذ ویزای کاری این کشور است و به این صورت که متقضایان اخذ ویزای کاری این کشور ابتدا می بایستکاری مناسب با حرفه و مدرک تحصیلی خود تقاضا دهد و همچنین کارفرمایی در شغل مورد نظر خود پیدا کند تا برای فرد متقاضی دعوت نامه کاری ارسال کند و با طی کردن تمامی این مراحل شخص موفق به اخذ ویزای ۱ ساله این کشور می شود که در صورت اشتغال به کار موفق می بایست هر ساله تمدید شود و پس از گذشت ۳ تا ۵ سال اقامت دائم در نروژ می تواند اقامت این کشور را به دست آورد. البته روش دیگری که متقاضیان مهاجرت به نروژ از طریق کار می توانند انجام دهند. شرایط اخذ این ویزا عبارتند از:

  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس
  • سابقه کاری مربوط به رشته تحصیلی
  • داشتن مدرک معتبر مربوط به حرفه ای که فرد می خواهد مشغول به کار شود.
  • اثبات پشتوانه مالی جهت کار در نروژ
  • برخورداری از بیمه مسافرتی حداقل برای ۶ ماه

پس از ارائه تمامی مدارک فوق به سفارت نروژ طی ۲ تا ۳ ماه برای متقاضی نتیجه ارسال می شود .

  • مهاجرت به نروژ از طریق ثبت شرکت

از دیگر راه های مهاجرت به نروژ می توان به ثبت شرکت در نروژ اشاره کرد که انواع ثبت شرکت در نروژ عبارتند از:

  • ثبت شرکت محدود خصوصی : متقاضیان ثبت شرکت محدود خصوصی بسیار زیاد می باشند و برای راه اندازی کسب و کارهای کوچک است. فرد جهت ثبت این نوع شرکت می بایست سرمایه ای در حدود ۴۰۰۰ یورو داشته باشد و همچنین نیمی از سرمایه گذاران مقیم این کشور باشند.
  • راه اندازی شعبه از شرکتی خارجی : هر فردی که دارای شرکتی در در کشورهای دیگر باشد می تواند یک شعبه نیز در نروژ راه اندازی کنند.
  • ثبت شرکت محدود عمومی : ثبت شرکت برای کسب و کارهای بزرگ به صورت محدود عمومی است که سرمایه ای حدود ۱۳۰۰۰ یورو نیاز دارد. در ثبت شرکت محدود عمومی در نروژ نیز می بایست نیمی از سرمایه گذاران مقیم نروژ باشند.
  • مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به کشور نروژ مانند بسیاری از سایر کشورهای جهان از طریق ازدواج با یکی از افراد تبعه آن کشور می باشد. طبق این قانون هر فردی که با یکی از تبعه این کشور ازدواج کند اقامت نروژ را به دست می آورد ولی از آنجایی که بسیاری از افراد صرفا جهت به دست آوردن اقامت این کشور با تبعه نروژی ازدواج می کردند در سال های اخیر یک سری سخت گیری هایی اعمال می شود.

 

گروه یوریونی- مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا