image

کشور آلمان ( Germany )

کشور آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان در قاره اروپا واقع شده است که از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند هم مرز است.

کشور آلمان با جمعیت ۸۲ میلیون نفر، پرجمعیت ترین کشور اروپا است و دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی بوده و دارای ۱۶ ایالت است. این ایالت ها می توانند در برخی مسائل مستقل عمل کنند. کشور آلمان هنگام جنگ فرانسه و پروس در سال ۱۸۷۱ به عنوان یک ملت- دولت متحد شد. هم اکنون کشور آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان است و به عنوان ثروتمندترین عضو اتحادیه و موتور اقتصادی حوزه ی یورو محسوب می شود.جمهوری فدرال یکی از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو، کشورهای گروه ۸ و گروه ۵ بوده و از بنیان گذاران اتحادیه است.

طبق نظر سنجی کشور آلمان از نظر محبوبیت، در صدر ۴۹ کشور پیشرفته دنیا قرار دارد. این قضاوت در مقایسه با سایر کشورها از نظر دولتی، فرهنگی، مردم، آموزش‌، گردشگری، سرمایه‌گذاری و مهاجرپذیری انجام شده است.نتیجه یک نظرسنجی از ۲۰ هزار نفر در کشورهای توسعه‌یافته نشان می‌دهد که آلمان در دوران‌‌ جنگ و بحران، سنگرگاه امنی به شمار می‌رود. آمریکا و بریتانیا در رده دوم و سوم قرار دارند .ثبات سیاسی و استحکام صنعتی و اقتصادی آلمان نیز ملاک داوری بوده است.بخشی از امتیازات آلمان از نگاه انجمن جهانی پژوهش‌های بازار (GFK)، به دولت صالح و صادق این کشور باز می‌گردد.

ده دلیل عمده وجود دارد که کشور آلمان را به بهترین کشور برای اجرای ایده های کارآفرینی و سرمایه گذاری تبدیل کرده است :
۱ – زیرساخت های درجه یک
۲ – طرح های تشویقی و حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران
۳ – شرایط مالیاتی رقابتی
۴ – بستر سرمایه گذاری ایمن
۵ – کیفیت زندگی
۶ – اقتصاد پیشرو
۷ – بازیگر جهانی
۸ – بهره وری بالا
۹ – نیروی کار بسیار عالی و متخصص
۱۰ – قدرت نوآوری