image

صفر تا صد تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت اتریش می‌باشد. اتریش در قلب اروپا میان رشته کوه های آلپ واقع شده است و تحصیل در دانشگاه های اتریش تقریبا رایگان است. اتریش به علت فرهنگ غنی اروپایی بهترین مکان برای ادامه تحصیل می باشد.
 اقامت اتریش و داشتن پاسپورت اتریشی از ارزش بالایی برخوردار است.
در این مقاله قصد داریم درباره شرایط تحصیل در اتریش توضیح دهیم. برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش و بورسیه تحصیلی می‌توانید از مشاوران شرکت یوریونی استفاده کنید. تحصیل در علوم مختلف در کشور اتریش وجود دارد یکی از پر متقاضی ترین رشته ها در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش و تحصیل داروسازی در اتریش می‌باشد. می توان گفت یکی از روشهای مهاجرت به اتریش، تحصیل در اتریش می باشد. همچنین از موارد تحصیل در اتریش که بسیار مورد توجه قرار گرفته است تحصیل نیمه رایگان اتریش می‌باشد.

سیستم آموزشی اتریش ترکیبی از یک سنت طولانی در آموزش عالی با جدیدترین تکنولوژی های پژوهشی است. تحصیل در اتریش رایگان بوده و شما بابت تحصیل در مدارس اتریش هزینه ای نمی پردازید.
تحصیل در اتریش در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس تقریبا رایگان بوده و البته نیاز به قبولی در دانشگاه های سراسری ایران و کنکور دارد. اخیراً دانشگاه های اتریش مدرک دانشگاه آزاد را قبول ندارند.
تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی می باشد و افرادی که مدرک زبان ندارند حتما میبایست ۳ ترم در دوره های آموزشی شرکت نمایند و اگر در آزمون زبان قبول شدند می توانند وارد دانشگاه شوند. هزینه دوره زبان در اتریش برای هر ترم حدود 450 الی 1200 یورو می باشد.
برای متقاضیان تحصیل در اتریش امکان بردن همراه نیز وجود دارد مانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال که امکان تحصیل در مداری اتریش برای فرزندان زیر 18 سال وجود دارد.

تحصیل در اتریش – مهاجرت تحصیلی به اتریش

مهاجرت تحصیلی به اتریش معمولا زمانی که فرد در یک دانشگاه یا مدرسه اتریشی ثبت نام کرده باشد ویزای تحصیلی اتریش برای این افراد صادر می شود. گرفتن پذیرش در دانشگاه ها متفاوت است که به دوره و مطالعاتی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. یعنی باید ثابت کنید که می توانید موقعیت مشابه در در یک دانشگاه در کشور خود را دریافت کنید. هزینه های زندگی و تحصیل در اتریش با انجام کارهای پاره وقت پرداخت می شود در واقع اگر می خواهید در حین تحصیل در اتریش کار کنید نیاز به اخذ اجازه کار را دارید.اگر ویزای مهاجرت تحصیلی به اتریش برای شما صادر گردد می توانید مجوز اقامت همسر یا فرزندان خود را دریافت نمایید.

تحصیل یکی از راه های دریافت اقامت کشور اتریش است اما تحصیل به تنهایی سبب اخذ اقامت دائم یا پاسپورت و تابعیت کشور اتریش نخواهد شد .شخص متقاضی پس از اتمام تحصیل خود در این کشور تا ۱ سال می تواند در این کشور بماند و کار مرتبط با رشته تحصیلی خود را بیابد و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نماید . لازم به ذکر است تحصیل در مقطع دکترا معمولا در کشور اتریش به صورت شغل به شمار می رود و شخص دانشجو حقوق دریافت خواهد کرد و این موضوع جزو اقامت شخص نیز به شمار می رود . تحصیل در کشور اتریش به صورت رایگان خواهد بود و دانشگاه های کشور اتریش همانند دانشگاه ملی وین جزو بهترین دانشگاه های دنیا می باشند . دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می گردد و شرایط بسیار ایده آلی خواهد داشت.

تحصیل در اتریش – مزایای تحصیل در اتریش 2020

مزایای تحصیل در اتریش شامل موارد زیر است :

  • عدم بلوکه شدن مبلغ پشتوانه مالی در بانک برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش
  • کشور اتریش با دارا بودن دانشگاه های ممتاز اروپا و جهان با رتبه زیر 200
  • شهریه پایین (760 یورو در هر ترم) در دانشگاه های اتریش
  • ورود به دانشگاه های اتریش بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • هزینه مناسب زندگی (800 تا 1000 یورو برای هر نفر) در اتریش

تحصیل در اتریش – تحصیل در مدارس اتریش 2020

تحصیل در مدارس اتریش به صورت رایگان است در واقع شما بابت تحصیل در مدارس اتریش هزینه ای نمی پردازید و اما اگر مدارس خصوصی تحصیل کنید بایستی هزینه ای حدود 12 الی 25 هزار یورو بپردازید. دقت بفرمایید تحصیل در مدارس اتریش از استاندارد بسیار بالای برخوردار است و برای اخذ ویزای تحصیلی در مقطع دبستان تا دبیرستان در اتریش تا سن ۱۷سال تمام حتما باید یک حامی  در اتریش داشته باشید.

تحصیل در اتریش – تحصیل در اتریش با مقطع دیپلم 2020

افراد زیادی کشور اتریش را به علت نظام آموزشی ایده آل، هزینه های کم و سطح علمی انتخاب می کنند. دانشگاه های اتریش از پایه دیپلم پذیرای دانشجو نمی باشند و باید وارد دانشگاه های ایران شوند و بعد با گرفتن انتقالی به دانشگاه های اتریش بروند. بنابراین تحصیل در اتریش با مقطع دیپلم امکان پذیر نیست و هرگز با مدرک دیپلم نمی توانید وارد مراکز آموزشی اتریش بشوید. با ارائه مدرک آموزشی و قبولی در دانشگاه های ایران به راحتی می توانید وارد کالج ها و دانشگاه های اتریش بشوید. کالج های اتریش دو ساله هستند و زبان تدریس آنها آلمانی می باشد. رشته ای که دانشجو در ایران پذیرش می شود باید متناسب با رشته ای باشد که می خواهد  در اتریش .تحصیل کند.

تحصیل در اتریش – تحصیل در اتریش بدون ارائه مدرک زبان 2020

از دیگر مزایای تحصیل و اعزام دانشجو به اتریش آن است که برای دانشجویانی که بدون مدرک زبان وارد خاک این کشور می شوند اقدام جهت برگزاری دوره های زبان آلمانی است و اکثر دانشگاه های این کشور تحصیل به زبان آلمانی را در برنامه کاری خود قرار داده اند. فرد متقاضی با خواندن سه ترم زبان آلمانی می تواند به سطح لازم جهت فراگیری دروس برسد. هزینه هر ترم سه ماهه کورس زبان آلمانی متغیر  است و اساسا تا دو سال به دانشجو فرصت داده می شود که برای گذراندن دوره های آلمانی وقت بگذارد. سطح زبان دانشجو توسط آزمون EPD سنجیده می شود که این آزمون در ایران بر گزار نمی شود و دانشجو پس از گذراندن دوره های زبان آلمانی بایستی در این آزمون شرکت کند . لازم به ذکر است که فرد ۳ بار فرصت دارد که در آزمون های EPD شرکت کند و در صورت قبول نشدن پذیرش تحصیلی وی کنسل می شود. ارائه گواهی مبنی بر اشتغال به تحصیل دانشجو و همچنین داشتن مدرکی جهت عدم منع تحصیل فرد فارغ التحصیل در مقاطع بالاتر از مدارک الزامی می باشد که برا ی اقدام جهت دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور اتریش الزامی است و شرط معدل به عنوان ملاکی برای پذیرش از دانشگاه های اتریش نیست ولی معدل بالای ۱۵ شانس فرد را افزایش می دهد.

برای ادامه تحصیل در رشته هایی که مربوط به دانشگاه های هنر اتریش است از جمله گرافیک، موسیقی، معماری و رشته هایی چون اقتصاد، تربیت بدنی، مدیریت آموزشی، روانشناسی، پزشکی، داروسازی و حسابداری نیازمند شرکت در آزمون ورودی و یا مصاحبه های حضوری است و ورود به این دانشگاه ها و ادامه تحصیل مستلزم دانستن زبان و تلاش بسیار است.

تحصیل در اتریش – شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش 2020

یکی از شرایط ثبت نام یک شهروند خارجی به عنوان یک دانشجوی عادی در برنامه های تحصیل در اتریش ،  باید یک دیپلم A یا دیپلم دبیرستانی داشته باشد که می تواند معادل آزمون Matura گواهی تحصیلی اتریشی می‌باشد.

هرگونه شرایط مرتبط با تحصیل (مثلا آزمون ورودی) باید در کشوری که دیپلم  A یا دیپلم دبیرستانی در آن صادر شده است، تکمیل گردد ، در صورتی که دوره مورد نظر در اتریش در کشور اصلی ارائه نشده باشد، پس این مدرک باید مرتبط با رشته تحصیلی مشابهی اثبات شود علاوه بر این، فرد متقاضی باید دانش کافی برای زبان آلمانی داشته باشد که در صورت لزوم، یک آزمون گرفته می شود.

یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های کشور اتریش در هر مقطعی ، داشتن مدرک دانشگاهی ایران در همان مقطع می باشد . از آن جا که دروس در دانشگاه های اتریش به دو زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می شوند ، برای پذیرش در دانشگاه های این کشور تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی بر اساس زبان تحصیل در دانشگاه انتخابی ضروری می باشد . حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای تحصیل در دانشگاه های اتریش ۶٫۵ است و حداقل مدرک زبان آلمانی معتبر برای تحصیل به زبان آلمانی در این کشور سطح B2/2  می باشد .

تحصیل در اتریش – مقاطع تحصیلی در اتریش 2020

در این بخش می خواهیم درباره  مقاطع تحصیلی در اتریش توضیح دهیم.

  • تحصیل در مقطع لیسانس در اتریش

شما برای تحصیل در مقطع کارشناسی  باید قبولی دانشگاه های دولتی (روزانه یا شبانه) داشته باشید .  متقاضیان می توانند دوره های زبان را در ایران نیز بگذرانند. طول این دوره بین یک تا دو ترم می باشد که به خود دانشجو بستگی دارد. تدریس در مقطع کارشناسی در دانشگاه های اتریش به زبان آلمانی می باشد.

  • تحصیل در مقطع فوق لیسانس در اتریش

داوطلبانی که مدرک کارشناسی را از سراسری کسب کرده اند می توانند جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش اقدام کنند اما باید بدانید شرایط پذیرش و ورود به مقطع کارشناسی ارشد در اتریش به دانشگاه های اتریش بستگی دارد زیرا سطح علمی تحصیل در اتریش نسبت سطح علمی ایران یک سال جلوتر است و ممکن است بعضی از واحدهای کارشناسی پذیرفته شود و داوطلب یک سال پایین تر بنشیند و بعد بصورت پیوسته وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند.

شهریه دوره های کارشناسی ارشد اتریش سالی 1400  تا 1500 یورو می باشد که می بایست در ابتدای هر سال تحصیلی به دانشگاه پرداخت گردد. دانشجویان کارشناسی ارشد اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارا میباشند. اکثر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش ارائه میگردد. در اکثر رشته ها پذیرش مستقیم و به صورت قطعی صادر می شود اما رشته های علوم پزشکی و پیرا پزشکی، داروسازی، روان شناسی، و تعدادی دیگر از رشته ها دارای آزمون ورودی است که لازم است فرد بعد از دریافت ویزا به اتریش رفته و در آزمون و مصاحبه ورودی شرکت نماید. داوطلبانی که این مرحله را با موفقیت به پایان ببرند میتوانند تحصیل خود را آغاز نمایند.

  • تحصیل در مقطع دکترا در اتریش

دوره دکتری به زبان آلمانی و انگلیسی ارائه میگردد، در دوره دکتری دانشجویان امکان درخواست بورسیه تحصیلی را دارند که در اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های اتریش مسیر هایی وجود دارد که بدون پرداخت شهریه وارد دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه وین شوند. بطور کلی اگر به دنبال اخذ بورسیه از دانشگاه های اتریش باشیم باید بدانیم در این مسیر نیاز است در مدارک قبلی معدلی بالا و نمراتی بسیار خوب داشته و همچنین مقاله یا مقالاتی نیز در سطح بین الملل ارائه داده باشیم.

تحصیل در اتریش – تحصیل پزشکی در اتریش 2020

یکی از راه های مهاجرت به اتریش ، تحصیل در اتریش در رشته پزشکی می باشد. دانشگاه های اتریش که مورد تایید وزرات بهداشت ایران می باشد شامل دانشگاه وین (University of Vienna )، دانشگاه اینسبروک (Universität Innsbruck)، دانشگاه علوم پزشکی وین (Medical Unversity Of Vienna) و دانشگاه گراتس (University of Graz) می باشد. یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در اتریش دانشگاه علوم پزشکی وین است. دانشجویان باید مدرک تسلط زبان را برای تحصیل پزشکی در اتریش نشان دهند. تحصیل در اتریش بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست و در صورت ضعف داشتن باید به یادگیری زبان بپردازند. برای تحصیل پزشکی ودندانپزشکی در اتریش باید مدرک قبولی در کنکور سراسری در ایران را داشته باشید و قبل از تحصیل پزشکی در اتریش  باید در آزمون ورودی قبول شود و همچنین معدل برای تحصیل پزشکی در اتریش باید بالای ۱۵ باشد. شهریه متقاضیان حدود ۷۰۰ یورو در هر ترم است.

رشته تحصیل تخصص پزشکان در اتریش شامل قلب، اعصاب، ارتوپد، خون شناسی و … می باشد. پزشکان سالانه مبلغی را باید برای ثبت نام به دانشگاه واریز نمایند و در صورت یافتن استاد راهنما در مقطع PHD و همکاری با آنها می توانند حقوق ۲ تا ۵ هزار یورو دریافت نمایند. تحصیل پزشکان در اتریش به زبان آلمانی است و دروس تخصصی آنها به زبان آلمانی است به همین علت داشتن تسلط به زبان آلمانی برای ادامه تحصیل پزشکان در اتریش الزامی می باشد.

تحصیل در اتریش – بورسیه تحصیلی در کشور اتریش 2020

اخذ بورسیه تحصیلی در اتریش به علت رایگان بودن نظام تحصیلی این کشور در مقطع لیسانس و فوق لیسانس معمولا امکان پذیر نمی باشد ولی با این حال حتی در مقطع لیسانس نیز بورسیه های مختلفی برای دانشجویان با نمره ها و شرایط عالی در نظر گرفته شده است. سازمان OEAD بورسیه های مختلف را برای دانشجویان در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا در اتریش در نظر گرفته است که این کمک هزینه ها و بورسیه ها معمولاً شامل کل دوران تحصیل نیست.. لازم به ذکر است که برخی بورسیه های تحصیلی مخصوص اتباع برخی کشورهای خاص می باشد که متقاضی آن دسته از بورسیه ها، برای درخواست بورسیه و فاند باید به این نکته توجه داشته باشند که کشور وی، جزو کشورهای مورد تائید برای درخواست بورسیه باشد. خود دانشگاه های کشور اتریش نیز بورسیه هایی در مقاطع بالاتر (عموماً دکترا) ارائه می دهند که برای دریافت این بورسیه ها بهتر است شخص از طریق استاد راهنمای خود اقدام کند.

.

تحصیل در اتریش شرایط پذیرش تحصیل در اتریش 2020

شرایط پذیرش تحصیل در اتریش عبارتند از :

  1. دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی .
  2. دارا بودن قبولی کنکور سراسری (دانشگاه‌های دولتی) ایران و گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو در یکی از دانشگاه‌ های سراسری ایران جهت تحصیل در مقاطع مختلف در اتریش .
  3. دارا بودن مدرک لیسانس برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد و مدرک فوق لیسانس برای پذیرش در مقطع دکترا در اتریش .
  4. کپی صفحه اول پاسپورت جهت تحصیل در اتریش .
  5. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک دیپلم و ریز نمرات آن برای اخذ ویزای تحصیلی در اتریش
  6. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن برای اخذ ویزای تحصیلی در اتریش
  7. ترجمه رسمی به زبان آلمانی مدرک فوق دیپلم و ریز نمرات آن جهت تحصیل کارشناسی در اتریش .
  8. ترجمه رسمی گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو برایپذیرش تحصیل در اتریش .
  9. دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی برای تحصیل در اتریش .

تحصیل در اتریش – تحصیل رایگان در اتریش 2020

اتریش یکی از امن ترین کشورهای اروپا به حساب می آید و همچنین از لحاظ شهریه کشوری بسیار ارزان است. شهریه تحصیل در اتریش برای متقاضیان تحصیل رایگان در اتریش متغیر است. درباره تحصیل رایگان در اتریش برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا علاوه بر پرداخت ۱۸ یورو در هر ترم مبلغی بین  700تا ۸۰۰ یورو در هر ترم بابت شهریه تحصیلی باید بپردازند. دانشجویان از طریق کمک هزینه و بورسیه تحصیلی در اتریش رایگان می توانند تحصیل کنند. هدف از بورسیه تحصیلی اتریش تامین هزینه های شهریه دانشجویان متقاضیان و تحصیل رایگان در اتریش می باشد البته دانشجو باید دلایل متقاعد کننده مانند نیاز مالی یا نمرات عالی دانشگاهی ارائه دهد تا از این بورسیه بهره مند شود.

تحصیل در اتریش ویزای تحصیلی اتریش 2020

برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش ابتدا باید پذیرش تحصیلی در یکی از دانشگاه های اتریش را داشته باشید. درصورت ارائه مدارک کامل برای شما یک ویزای سه ماهه صادر می‌ شود که پس از ورود به اتریش می‌ توانید کارت اقامت یکساله خود را از اداره مربوطه دریافت نمایید.

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی اتریش

  1. نامه مدرک تامین مالی یعنی حساب بانکی یا ضمانت نامه از فرد اتریشی
  2. گذرنامه معتبر و کپی تمام صفحات گذرنامه
  3. مدارک ترجمه شده رسمی شامل شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه و قباله ازدواج دانشجو به زبان آلمانی.
  4. مدارکی دال بر محل اقامت در اتریش یعنی اجاره نامه محل اقامت یا خوابگاه دانشجویی
  5. نامه پذیرش دانشگاه اتریش
  6. فرم درخواست اقامت همراه با عکس پاسپورتی
  7. عکس رنگی پاسپورتی
  8. بیمه مسافرتی

تحصیل در اتریش – هزینه تحصیل در اتریش 2020

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی اتریش نیمه رایگان است. دانشجویان برای هر ترم تحصیلی در دانشگاه های دولتی باید مبلغ 700 تا 750 یورو و هزینه بیمه دانشجویی مبلغ 56یورو  را پرداخت نمایند. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در اتریش از ۱۰۰۰ یورو تا ۴۰۰۰۰ یورو در سال می باشد:

دانشجویانی ممکن است معاف از پرداخت شهریه جهت تحصیل در اتریش باشند مانند دانشجویان عادی که شهروند کشورهای توسعه نیافته هستند و فقط باید به پرداخت حق عضویت اتحادیه دانشجویی که به مبلغ ۱۸.۷۰ یورو می باشد. این کشورها شامل بنگلادش، افغانستان، یمن، کامبوج، مالدیو، میانمار،کشورهای آفریقایی، نپال و هائیتی می باشد.

  1. هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا : دانشجویان اتحادیه اروپا که برای یک دوره کامل در دانشگاه‌ های دولتی کشور اتریش ثبت ‌نام می ‌کنند یا در برنامه ‌های تبادل دانشجو شرکت می‌کنند، ملزم به پرداخت شهریه نیستند. آنها فقط مبلغ ۱۸ یورو را در هر ترم تحصیلی می ‌پردازند.البته دانشگاه وین برای مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) برخی رشته ‌ها (مثل حقوق و روابط بین ‌الملل) برای تمام دانشجویان خارجی، صرف نظر از ملیت، هزینه ثبت‌ نام دارد. دانشگاه ‌های علوم کاربردی کشور اتریش نیز به طور مستقل تصمیم می‌گیرند که هزینه دریافت کنند یا خیر.
  2. هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا : دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، ملزم به پرداخت 760 یورو در هر ترم هستند و اگر آنها بخواهند در دوره‌ های تحصیل بیش از یک دانشگاه شرکت کنند، فقط یک بار هزینه تحصیل را پرداخت می ‌کنند.
  3. هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش : دانشگاه‌ های خصوصی اتریش هزینه ثبت‌ نام متفاوتی دارند که از ۱۰۰۰ یورو در سال شروع می‌ شود و تا ۴۰۰۰۰ یورو هم می ‌تواند باهزینه زندگی در اتریش

تحصیل در اتریش – هزینه زندگی در اتریش 2020

هزینه زندگی در اتریش به شرح زیر است :

  • خوابگاه به ازای هر نفر 300 تا 500 یورو متوسط 350 یورو در اتریش
  • آپارتمان 30 متری ماهیانه 300 تا 500 یورو جهت اقامت در اتریش
  • بیمه دانشجویی ماهیانه 56 یورو (بیمه دانشجویی اجباری است) جهت تحصیل در اتریش
  • کارت سالیانه مترو (که هزینه های آن ماهیانه پرداخت می شود) ماهیانه 30 یورو (برای دانشجویان زیر 26 سال: کارت 6 ماهه 75 یورو)
  • هزینه های خوراک و موارد مصرفی منزل 200 تا 300 یورو (بدون لوازم لوکس) در اتریش
  • هزینه هر ترم کلاس زبان 461 الی 1200 یورو (هر ترم تقریبا 3 ماه می باشد، در مجموع 3 ترم است) + 18 یورو شهریه موقت دانشگاه + 30 یورو هزینه تعیین سطح در اتریش
  • شهریه دانشگاه پلی تکنیک وین اتریش هر ترم ۷۵۰ یورو (هر ترم ۶ ماه) –شهریه دانشگاه ملی وین 700 تا 750یورو هست. ترم های دانشگاه های اتریش پس از دوره های زبان آغاز می شود
  • هزینه کتاب در اتریش بسیار بالاست اما برای دانشجویان بیشتر منابع به صورت رایگان در اینترنت موجود است و یا اینکه دانشجویان می توانند از کتاب های کتابخانه دانشگاه به صورت رایگان استفاده کنند
  • هزینه پوشاک که در بسیاری از موارد از ایران بسیار ارزان تر است: به میزان مصرف شما بستگی دارد.
سوالات متداول در مورد تحصیل در اتریش:

ضمانت نامه بانکی برای اخذ ویزا چه مقدار باید باشد و آیا این مبلغ بلوکه می شود؟

حداقل مبلغی که به عنوان ضمانت نامه بانکی بایستی در حساب متقاضیان تحصیل در اتریش باشد حدود 12000 یورو می باشد. و این مبلغ بلوکه نمی شود.

آیا مدرک پایان تحصیلات دوره کارشناسی در ایران مورد تایید اتریش می باشد ؟

بله، اما حتما باید از دانشگاه خود در ایران نامه اجازه تحصیل در مقطع بالاتر ( کارشناسی ارشد ) را به دانشگاه اتریش ارائه دهند .

مدرک کدام دانشگاه های ایران مورد تایید دانشگاه های کشور اتریش می باشد؟

مدارک دانشگاه سراسری (روزانه – شبانه و پیام نور)

 آیا برای تحصیل در کشور اتریش محدودیت سنی وجود دارد ؟

خیر

 

گروه یوریونی- مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا